De revitalisering van de Brusselse Poort is volop gaande. Er wordt momenteel hard gewerkt om het planmatig overdekt winkelcentrum weer bij de tijd te brengen waarbij zowel het gebouw als het aanbod een totale upgrade krijgt.
De Brusselse Poort is een typisch stadsdeelcentrum van ca. 20.000 m² met twee supermarkten, een mix van winkelketens en overwegend lokale retailers, daghoreca en goede autobereikbaarheid. Ofschoon de meeste bezoekers best tevreden zijn, is het aanbod en de uitstraling niet meer van deze tijd en dient het gehele centrum een kwaliteitsimpuls te krijgen om zo weer toekomstbestendig te worden.
HB Capital, eigenaar van de Brusselse Poort, onderkent de opgave en heeft 3W gevraagd haar visie te geven op het weer relevant maken van het winkelcentrum en vervolgens de revitalisering te begeleiden en uit te voeren.
De jonge consumenten uit het verzorgingsgebied bezoeken het centrum veelal om er boodschappen te doen, terwijl in het gebied veel jonge gezinnen (met kinderen), studenten en singles wonen. Een kans dus. Deze kans wordt enerzijds vertaald in een complete retailmix met deels nieuwe winkels. Verder wordt horeca-aanbod uitgebreid, van het vertrouwde kopje koffie tot een lekkere take away pizza of family dining. Hiermee wordt De Brusselse Poort een plek met een sociale betekenis, waar consumenten comfortabel kunnen winkelen en elkaar kunnen ontmoeten.
De structuur van het centrum blijft behouden waarbij in beperkte mate winkelmeters worden toegevoegd of geoptimaliseerd. De entrees worden aangepakt en krijgen een facelift waardoor ze beter vindbaar zijn en de consument een warm welkom ervaart. Het interieur krijgt een kwaliteitsimpuls door toepassing van nieuwe lichte materialen en het geheel wordt uiteraard voorzien van een nieuwe laag verf.
Medio 2022 is het vernieuwd winkelcentrum klaar om haar consumenten te ontvangen met een aanbod van mooie winkels en gezellige horeca.